The Raccoon City Times: Resident Evil - Válka Remaků


„Válka Remaků“. Přesně tak by se mohla nazvat současná situace po vydání předělaného skvělého Resident Evil 3 z roku 1999. Remake RE3 (R3MAKE) oznámený krátce po remaku RE2 (RE2MAKE) vzbudil u lidí veliká očekávání, ale bohužel většinu z nich vedl spíše ke zklamání. A já nechápu proč.

Je R3MAKE horší jak RE2MAKE?

Podle většiny fanoušků (a to i vč. mne) Resident Evil je právě originální RE2 vůbec tím nejlepším dílem této série. A proto když přišel její remake všem to udělalo náramnou radost. Hra sbírala vysoká hodnocení a ovace jakože „Přesně takhle má vypadat pořádný remake“.
Sám jsem měl při hraní stejné pocity. Hru jsem hrál prakticky neustále → dohrál, znovu rozehrál, dohrál, znovu rozehrál. Spousta mých přátel může potvrdit, že jsem v tomhle období prakticky nehrál nic jiného.

A to i přesto, že se ve hře nic nemění. Je to pořád to samé. Víte odkud vyleze „přenašeč“, zapamatujete si každou kombinaci, každou lokaci či předmět k nalezení. Hra je stoprocentně naučitelná, a to dost jistě na oba průběhy. A i přes děsivého Mr. X nebo hlavního G-monstra Birkina se ve hře nic moc velikého neděje.

I přes pojem slova „fanboy“, kterým bych se dal označit jsem u této hry zaznamenal určité nedostatky viz třeba naprosto odfláknutý Boss-fight s krokodýlem.

Jsem ochotný tyto nedostatky vidět a nezaslepeně o nich mluvit na rozdíl od tehdejších recenzí, které je úplně opomíjeli.

Hlavním problémem podle mne v této hře jsou konce. 1st Run nám ho usekne úplně, 2nd Run má úplně debilní konec kdy mezi hlavní trojicí této hry probíhá dialog, který působí jako by k žádným událostem z předešlé noci nikdy nedošlo.

Od oznámení R3MAKE jsme dostávali naprosto skvělé trailery, do kterých se sice dostalo i pár situací, které by tam neměli co dělat, protože by se prakticky dali označit za spoiler. Celé to pak završili výbornou Demoverzí.
Tady mi přišlo, že R3MAKE by mohl s přehledem dosáhnout kvalit RE2MAKE a co možná víc – překonat ho!

Hra byla podstatně rozdílná. Od začátku až dokonce nasadila ohromné tempo a málokdy dala odpočinout. Vzala si to nejlepší z moderní technologie RE Enginu a zároveň i to nejlepší originálního RE3 ať už jde o určité lokace, monstra nebo známé momentky poznatelné jak ze hry, tak i z výborné knižní série od S. D. Perry.

Nejčastější výtky

Bohužel jsem někdy až tak zabraný do psaní a tento článek jsem neplánoval dělat nějak moc zbytečně dlouhý. A proto než aby se z toho stala další hromada textu, udělám to radši jinak.
Protože recenze jsou už napsané, rozeberu jen ty nejčastější výtky a mínusy, které byly hře vytknuty a zkusím je dle svého názoru potvrdit, vyvrátit nebo vysvětlit.

Rozbor

Začneme zlehka…

1. Remake je horší než originál

Budiž, mne to přijde skvělé, a to originální RE3 miluji. Možná, že by se dalo říct, že R3MAKE si spíš oblíbí ti, co původní hru nikdy nehráli. Já jí hrál, ale přesto jsem otevřený novým věcem.

2. Příliš lineární

To ano. Hra je lineárnější, co je to za problém? Svým způsobem je RE2MAKE lineární také, a to se ho nemusíte ani příliš učit. Najdu klíč tady, odemknu s ním dveře támhle. V tomhle vůbec není žádná lineárnost že jo.

3. Příliš krátké

Stejně jako RE2MAKE má i R3MAKE Achievment abyste dohráli hru pod dvě hodiny. Kde je tedy problém? Obzvláště když na First Feel pustíte oba Remaky a výsledný čas bude v obou případech podobný.

4. Žádná explorace prostředí a chytřejší hlavolamy

Prostředí zkoumám, podobně jako ve RE2MAKE. Pákovkami štípám řetězy, šperháky odemykám zámky a krásné odkazy na policejní stanici kdy stačilo pamatovat si tři kombinace z dvojky bylo cool. Navíc to není tak pomalá hra a za zadkem vám pobíhá půl tunové monstrum.

5. Akce s monstry, žádný horor

Resident Evil 3 (1999) byl také více na ten akční ráz. RE2MAKE taky nevidím jako čistokrevný horor, ale spíš jako komornější akci se zombie a monstry. V tomto případě je důležité uvědomit si podstatný rozdíl mezi klasickým hororem a Survival Hororem a to obě hry zcela splňují.

6. Chybí lokace z originálu

Za to ty, co se sem dostaly jsou dobře využité. Je to Remake a věci se mění. Proč ne? Nic jiného jsem taky nečekal, protože jak už tu padlo tolikrát – je to Remake nikoliv Remaster. Pochybuji, že by hra k dnešním standardům byla přijatá líp, kdyby předělali starou hru do RE Enginu, nechali stejný inventář a kameru. Já bych to uvítal třeba raději, a to i v případě s RE2MAKE. Ale aspoň hra působila méně předvídatelná.

7. Nemesis není dostatečně vytěžený

Že není? Nemesis tu plní úlohy jak Tyrana T-103 známého jako Mr. X tak G-Monstra Birkina. Jinými slovy dělá práci za oba → nahánějící monstrum plus hlavní Boss fighty.

8. Velká podobnost s předchozí hrou

Velká podobnost s RE2MAKE, která má zase velkou podobnost s RE7: Biohazard. Tohle je tak naprosto zbytečný zápor. Už od sedmičky to mělo vypůjčenou hratelnost, inventář, prvky, ale dokonce i „bijce“, kteří vás během hraní pronásledovali: Jack Baker → Mr. X → Nemesis? Podobnost žádná? A co je na tom vůbec špatného?
A teď taková perlička na závěr…

9. Pachuť zklamání

Tohle mínus zavání drobet toxickým fanboystvím. Jak už jsem psal výše, tak právě podle většiny fanoušků (vč. mne) je originální RE2 (1998) nejlepším dílem série. A to samé se teď prakticky děje i případě RE2MAKE a nedej bože, aby tuto modlu něco ohrozilo, jinak bude problém. Na rozdíl od ostatních mne tohle nezaslepuje.

To je konec…

Tak jo. Konec mého tlachání a já děkuji, že jste dočetli až sem a doufám, že vám to drobet rozjasnilo obzor. Občas se vyplatí nevěřit recenzím nebo vašim oblíbeným Youtuberům. Radši si to zkusit na vlastní kůži (třeba si počkat na tu slevu) a udělat si raději vlastní názor.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Zamyšlení a rozbor: Silent Hill 2 - Dlouho ztracený klenot

Recenze: Silent Hill 2 Remake - Naše výjimečné místo

Recenze: Silent Hill Homecoming - Všude dobře, doma zlo