The Raccoon City Reviews: Resident Evil 2 REMAKE

Remake prvního Resident Evil z roku 2002 svůj remaster dostalo už v roce 2015 a o rok později společně v Bundlu s remasterovaným dílem Zero utvořili „Resident Evil HD: Origins Collection“. Ten se dočkal veliké obliby hlavně u Hardcore fandů série a bylo jasné, že něco takového dostane i Resident Evil 2.

Ještě ve třetím čtvrtletí 2015 je producentem Hiroyuki Kobayashim, producentem R&D Divize Capcomu, slovy „WE DO IT“ potvrzen Remake hry Resident Evil 2. Následně se dlouhé tři roky mlčelo až se nakonec na Sony konferenci na E3 vytáhli s trailerem a přesným datem vydání – 25. ledna 2019. A jestli výsledný produkt stál za to se dozvíte na následujících řádcích.

Noc, na kterou nikdy nezapomenete

29. září 1998. Policejní nováček Leon S. Kennedy přijíždí do Raccoon City, aby se přidal tamnímu policejnímu sboru. Současně s ním přijíždí do města i Claire Redfield, aby zde hledala svého nezvěstného bratra a Chrise – bývalého příslušníka policejní divize S.T.A.R.S. ve městě. To, co zde, ale v následujících několika hodinách zažijí by nečekali ani ve svých nejhorších nočních můrách.

Hratelnost, prvky, lokace a bonusy

Řadový sedmý díl série upustil od akčnějšího pojetí a vrátil zpět ke kořenům série. K starému dobrému Survival Horroru. A stejnou cestou se vydal i RE2MAKE, který svoji podobnost s RE7 prostě nezapře. Stejná hratelnost, jen s rozdílem pohledů (FPS x TPS), stejné prvky, inventář a dokonce i  vás nahánějícího bijce → Jack Baker = Tyrant T-103 (Mr. X).
Hra se vás snaží navnadit na průzkum oblastí. Kromě munice, léčiv a dokumentů budete nacházet zbraně, to co vás k nim nasměruje nebo jejich vylepšení. Co opravdu vždy přijde vhod je rozšíření inventáře.
Hra má hodně málo modelů pro zombie, a tak často budete narážet stále na ty se samé. Lišit se budou na nejvýš jen oblečením – uniforma, údržbář, civilista atp. U většiny předchozích dílů to sice bylo taky, ale nikdy to nebilo tak moc do očí.
RE2MAKE má poněkud zvláštní metodiku vyprávění příběhu. Dělí se na dva scénáře (Leon a Claire) a ještě na 1st a 2nd Run. A tady přichází kámen úrazu neb to tvoří příběhové díry. Zatímco v původní hře byly scénáře vymyšlené chytře kdy každý měl svojí ‚Nemesis‘ → Leon Birkina, Claire Mr. X.
Během obou kampaní dostaneme chvilkovou možnost zahrát si i za jiné než hlavní účastníky příběhu.
Problém je, že to tady nakombinovali všechno do sebe, linky si časově dost odporují, navzájem se vyvrací a jen určité části hry probíhají jinak. 1st Run vám navíc ještě kompletně ukrojí konec před finálním Boss fightem. 2nd Run ho má zase úplně blbý → někdo by řekl, že po takové noci všichni utrpí post-traumatický stres, ale finální dialog probíhal jako by se události poslední noci nikdy nestali.
Občas je v příběhu cítit závan nesmyslného chování postav. Obzvláště v určité situaci, kdy se Claire s Leonem potkají, ale z nějakého podivného důvodu nemůžou dát dohromady tým. Chodí vždy odděleně. To samé kdy prakticky ve stejnou dobu pobíhají na stejném místě, ale nikdy se prostě nepotkají.

Lokací hra též příliš nenabízí a dost často budete prohledávat policejní stanici, kanály nebo středisko Umbrelly. Do města Raccoonu se bohužel podíváte opravdu jenom zřídka. Což je škoda. Jako Remake to mohl nabídnout víc. Přece jenom hry se natahují jak jen mohou, aby se u nich vydrželo co nejdéle.
Souboje s hlavními Bossy jsou poměrně dobře odvedené. Sledovat postupný vývoj hlavního G-monstra je skvělé. Avšak jeden takový, probíhající krátce potom co vejdete do kanálů, je oproti původní hře docela odfláknutý.
Dokázal bych určit jakou skvělou náhradou by se to dalo vylepšit a tou by byl herní bonusový režim Mercenaries známý už od Resident Evil 4. A něco na ten způsob se sem dostalo. Pět bonusových kampaní sledující situace čtyři lidi (a jedno Tofu) na útěku z města z něhož by se tři dali označit za kánonické.
Tyto bonusové režimy nejsou ale tak obsáhlé a jsou brané spíše na způsob výzev. Jejich znovuhratelnost by byla zaručena v případě chcete-li si se zlepšovat v rychlosti jejich splnění. Jinak je tento bonus docela slabý.
Když už je hráč opravdu připravený, může se zkusit projít příběhovou část hry víckrát s pokusem o lepší čas v různých obtížnostech. Hra má achievment abyste ji dokončili do dvou hodin.

Technický stav hry

Musím vážně uznat, že jak po grafické, tak po technické stránce jsou možnosti RE Enginu na špičkové úrovni s fotorealistickým obrazem. Hra nabízí širokou škálu grafického nastavení, díky kterým si přizpůsobíte hru snad ke každé PC sestavě. Vážně i na PC, který byl top před deseti lety není problém, aby hra šlapala od 30 nebo i více jak 60 FPS.

Poslední slova na závěr

Na RE2MAKE jsem byl natěšený ještě, než to oznámili sami vývojáři. Tehdy jsem hlídal každou novinku a v plánu bylo tolik fanouškovských projektů s pokusem o Remake této klasiky. Jedna z nich byla už i ve značné fázi vývoje, že jí po oficiálním oznámení stačilo předělat a vzniklo skvělé Daymare: 1998.

I přes výše uvedené stížnosti jsem se hrou velmi spokojený a přiznám se, že kdybych článek psal tehdy, tyhle chyby bych nejspíš opomenul, jak jsem byl do hry zapálený. I přesto RE2MAKE nedělá originální RE2 ostudu a je povinností pro každého fanouška série.

RE2MAKE vyšel na PC, PS4 a Xbox One.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Zamyšlení a rozbor: Silent Hill 2 - Dlouho ztracený klenot

Recenze: Silent Hill 2 Remake - Naše výjimečné místo

Recenze: Silent Hill Homecoming - Všude dobře, doma zlo