Poté co se RE2MAKE od vydání
honosil skvělými známkami v recenzích a ještě lepšími prodeji se mnozí
ptali, jestli to Capcom pro velký úspěch nezopakuje i pro třetí hru
s podtitulem Nemesis. A tak se i stalo. R3MAKE, který byl oznámen
v posledním čtvrtletí minulého roku nás už konečně přišel vystrašit. A
jestli to stojí za to se dozvíte na následujících řádcích.
Útíkej Jill! UTÍKEJ!
28. září 1998. Zatímco je většina přeživších členů policejní jednotky S.T.A.R.S. už dávno pryč z města, pořád zde přebývá jeden se snahou vytáhnout co nejvíc důkazů proti Umbrella Corporation. Policistka
Jill Valentine trpí nočními můrami po událostech ve Spencerově sídle v Arklayských horách a těší se až tu tomu dá taky sbohem.
O tom co jí ale během
následujících nocí čeká, se jí nezdálo ani v těch nejhorších nočních
můrách. Poté co Raccoon City zahalí noční obloha, ulice se mění v naprostý
chaos. Rychle šířící se T-Virus mění lidi v krvelačné zombie a
v ulicích přestává být bezpečno. A aby toho nebylo málo, Umbrella posílá
do města svojí perfektní mašinu na zabíjení s jediným jasným úkolem a to:
eliminovat členy S.T.A.R.S.
S.T.A.R.S. má svojí NEMESIS a Jill Valentine se stává její kořistí…
Hratelnost, prvky, lokace a bonusy
Na to by se dalo odpovědět
poměrně jednoduše → hodně podobně jako RE2MAKE. Avšak nepatrné zásahy do
hratelnosti zde jsou. Nově je zde možnost úhybu kdy při dobrém načasování se
můžete přenašeči jednoduše vyhnout. Je to docela fajn pomůcka.
Hra tentokrát více sází na filmovost. Avšak není to jako v Metal Gear Solid, kdy jste ¾ hry prošli s odloženým ovladačem. Podobně zde však chodíte od jedné cutscene k další. Ty mohou mít dohromady zhruba hodinu.
Podobně jako ve dvojce se i zde opakují stejné modely zombie, které se sem dostaly z RE2MAKE. Sem tam si toho sice všimnete, ale během té akce si toho ani moc všímat nebudete.
Poslední tři hry z této série jsou si v mnoha aspektech velmi podobné. Ať už se jedná o hratelnost, inventář, různé herní prvky nebo dokonce i ‚bijce‘: → Jack Baker → Mr. X → NEMESIS. A nevidím na tom nic špatného.
Pokud jste hráli původní RE3, určité lokace zde poznáte. Nejsou však všechny, ale ty, co jsou použité jsou zpracované přesně tak aby do sebe pěkně zapadly. Nejednou se projdete oblastí z RE2MAKE. Bohužel se sem také nedostal jeden skvělý souboj probíhající na Raccoonském hřbitově.
Oproti RE2MAKE zde monstrum NEMESIS zastává jak funkci Tyrana T-103 nahánějícího vás po stanici tak hlavního G-Monstra Birkina. Jednoduše řečeno dělá práci za oba → nahánějící monstrum tak hlavní Boss fighty.
Jeho přítomnost je sice víceméně naskriptovaná, ale na vyšší obtížnosti budete rádi, když od něho budete mít na chvíli klid. Ve většině případech se vás bude snažit spíše zaskočit když to nejméně čekáte. I vy mu to však můžete okořenit když máte s sebou granáty. Ten ho na určitý čas vyřadí a vypadne z něho bedna s vylepšením stejně jako tomu bylo v originálním RE3, když jste se s ním rozhodli bojovat.
Nemesis – monstrum, které je dobré v zabíjení všech ostatních jen ne svého cíle. Obzvláště v cutscénách, kdy to působilo dost divně.
Na rozdíl od Tyrana z RE2MAKE, NEMESIS není omezen pohybově a nedělá mu problém se za vámi rozběhnout či vás rovnou přeskočit. Když se mu dostanete pod údery, může vás srazit na zem a už nemusí nechat ani vstát.
Jako každá z her japonské produkce ani zde nechybí nějaké bonusy. Ty u série docela upadly. Zatímco RE4, 5 a 6 nabídly skvělý hratelný mód Mercenaries, které zabavily na spoustu dalších hodin, od sedmičky se omezily spíš na DLC nebo krátké pasáže výzev.
R3MAKE už bohužel nemá nic takového. Nově zde přidali Shop, který vám bude zpřístupňovat určité zlehčovače na další průchod hrou. Směnou budou však body z příběhového režimu při plnění výzev. Technicky vzato vás hra žene do znovuhraní příběhu.
Ačkoliv R3MAKE nabízí pouze jeden hlavní scénář, ve hře dostaneme možnost zahrát i postavu Carlose Oliviery, člena U.B.C.S., který zde dělá společníka Jill. Hodně fajn postava a poněkud mi tu připomíná Chrise Redfielda ještě než holou pěstí drtil balvany.
Příběh na First feel při obtížnosti Hardcore (třetí) proběhnete kolem 6-7 hodin což je podobné asi tak jako u dvojky. Následně se zpřístupní obtížnost Nightmare a po jejím dohrání Inferno, kde jsou nepřátelé agresivnější, s málo municí a bez auto-ukládání.
Technický stav hry
Hru jsem hrál primárně na systému PlayStation 4, ale měl jsem i tu možnost hru vyzkoušet na svém PC, který letos už taky slaví osm let.
Na PS4 hra vypadá i běží bez jakýchkoliv problémů. Na PC je hra výborně optimalizována a pokud nemáte doma úplnou bramboru, zahrajete si hru i na starších strojích. Pro případ je hru možné vyzkoušet v ‚Raccoon City Demo‘, které je volně dostupné pro všechny platformy.
Po optimalizační stránce je hra výborná a po té grafické je ještě lepší. Nabízí fotorealistickou grafiku s výbornými efekty a modely lokací. Jediný problém bych viděl asi v prolézaní skrze nepevné grafické objekty. V tomto případě dveře kdy vám nepřátelé prolézají texturou. Hratelná postava třeba zase prolézá texturou dveří otevřených skříněk. Tohoto je možné všimnout si i v RE2MAKE. Není to zase takový problém, ale působí to jako pěst na oko.
Verdikt
R3MAKE svému předchůdci z roku 1999 tu ostudu spíše dělá, neboť tu chybí spousta skvělých momentů a možností, které se staly kultovní. Ale bohužel. Ve finále všechno funguje perfektně, příběh, který už od začátku nasadil ohromné tempo parádně odsýpá. A samotná Jill Valentine se řadí mezi mé nejoblíbenější postavy a zde dokonale podtrhla proč tomu tak je.
R3MAKE vyšel na PC, PS4 a Xbox One.
Komentáře
Okomentovat