Dojmy z hraní Cyberpunk 2077 po prvním týdnu od vydání

Dnes už je to sedmý den od oficiálního vydání veleočekávané hry Cyberpunk 2077. Sám jsem se na hru velmi těšil a po všech těch recenzích kde udělovali nějvyšší čísla a jak už teď je hra GOTY → určitě nebylo na místě se čehokoliv obávat... nebo bylo?

Článek není recenze a je kompletně bez SPOILERŮ. Slouží především jako technické zhodnocení současné verze (s posledním updatem) s občasným zabrouzdáním do PS5 a PC.

Pár dní nazpátek jsem narazil na konverzaci, kde borci hanili old genové hráče (PS4/XO). Prostě taková ta klasika, že ta hra měla být pouze Next gen a PC, a že na staré konzole nikdy nebyly nikdy plánované a podobné věci.

No nevím... ta hra na to byla oznámena ještě ve zlaté éře konzolí předchozí generace a byly na ně spuštěné i předobjednávky. Dokonce, ale ani jako nextgen oficiálně hra nikdy (zatím) nevznikla - krabičky mají pořád PS4 a XO přebal a všechno je v rámci zpětné kompatibility. Sám jsem si hru předobjednal už 12/06/2019 deset minut po půlnoci a rovnou jsem si hru i zaplatil. Tehdy ještě nikdo ani netušil, že už za rok a půl tu budou nové konzole → XSX bylo oznámené teprve v prosinci na TGA...

Přihlížím i na to jak se po vydání hry mezi hráči nadává a shazuje se vina hlavně na old gen. Ta hra je ale shitty dokonce i na next genu a hlavně je shitty i na PC! Nedávno mi kolega posílal mnoho screenshotů z PS5, které vypadaly pouze jen jako vylepšená verze z PS4, která se v určitých případech může rovnat hrám z PS2. Plus mě ještě neustále zásobuje nejrůznějšími problémy PC verze... obzvláště těmi co se týkají pádů hry nebo problémů jejího spuštění.

Já hru hraji na "Fat" verzi PS4 a ta hra je nehratelná. Záškuby a dropy mám sice minimální, ale pořád to běží mizerně. Úplně mě z toho bolí oči a nedokážu se na to pořádně soustředit. Mizerná hratelnost, ovladatelnost vozidel - auto si lítá jak chce po vozovce, což prostě není ani realistické ani arkádové. Veletupá Umělá Inteligence, kdy jsem třeba omylem přejel policistu, který se prostě jen tak procházel úprostřed vozovky 30 metrů od nejlbližšího přechodu pro chodce. Plesk a hned zatykač!
PC verze
Město je vyloženě ošklivé. Má hodně divné nasvícení + po každém vypnutí hry se vypíná i HDR. Npc jsou tupá a působí divně - telefonující postava mluví, ale nevydává žádný zvuk. Nereagují ani když kolem nich pobíhám naked. Dokonce se ani vůbec nebrání ani když na ně zaútočím pěstmi! Radši začnou různě pobíhat kolem nebo se skrčí a křičí úplné nesmysly. Nehledě na to, že se jim často pomalu načítají textury.

Neustálé mizení vlasů v zrcadle...
PC verze: Propadnutí skrze texturu do země po vystoupení z vozidla..
PC verze
PC verze: Někdy po hackování zůstává obraz takto...
 
Dost problémy nacházím třeba jenom při řízení vozidel. Ovladatelnost je dost mizerná, auto se klidně zarazí i o destruktivní objekt nebo prostě vzhlétne přes přejetého civilistu (viz video níže). Často ani nevydrží jet rovně po silnici - servis kam si dáváme seřizovat geometrii kol má asi bídné zaměstnance. Navíc výhled z vozidel při pohledu z kokpitu, by neprošla žádnou firmou starající se o certifikaci bezpečnosti vozidel a to ani v USA. Ale to je maličkost. Problémy se dostavují třeba když chci změnit pohled z vozidla kdy ovládání na moje příkazy prostě nereaguje. Hra se dokonce na delší dobu zasekne když čekám než mi vůbec najede seznam stanic v rádiu. Nehledě na to když mi na Rock rádiu hraje nějaký shitty Hip Hop.
Nepřátelé se respawnují přede mnou, za mnou nebo vedle mne. Ulice jsou hodně náladové - jednou tam chodí lidi, jindy ne. Policisté někdy ani nereagují na kriminální činnosti a raději střílí po mě, přitom tam mám mít zrovna bounty hunt.
PC verze: Johnny sjíždí rovnou dvě cigára najednou. Pak zůstává na stole. A pak dokonce i visí ve vzduchu.
 
V určitých případech je třeba těžko rozlišitelné jestli je něco opravdu bug nebo to má být v rámci hry. Po zapnutí jsem si v pustině musel chvíli zvykat na grafiku. Nehledě na to, že při hraní za Nomáda to praštilo do očí ihned neboť ten začíná hru v pustině. Dohlednost ukázána nám z vysílací věže ihned na začátku hry byla strašná. Ve městě už to bylo lepší - obzvláště když se jednalo o "kulisy" využité pro příběh. Jinak platí to co jsem psal výše.

Během mého hraní mi hra padala cca po pěti hodinách. Vždy to působilo poměrně zvláštně, protože mi přišlo, že ani PSko samo nevědělo s tím chce dělat.
HUD hry je přímo šílené a nepřehledné, což díky absenci cutscén dělá problém i v interakci. Když tam s někým mluvím, polovina z toho se snadno ztratí v řeči, protože je těžké poznat, co vnímat dřív. Když odpovídám nebo někdo odpovídá mě, jiné npc vedle do toho začne mluvit a přethne mu nit. Nebo postava co mluví ještě nedokončila předešlou větu, když tu náhle je už v půlce té další.
Titulky si můžete nastavit jak chcete - od jejich velikosti po jejich pozadí. Ale i přes velkou tmavost pozadí často ale splývají z okolím, ale naštěstí během hovorů můžete natáčet kamerou. Horší jsou pak titulky postav co je mají nad hlavami, které jsou malé, nevýrazné a splývají dohromady. Bez odposlechu je tu hráč docela bez šance. 
Paradoxně vznikly i memes, které obviňovali samotné hráče, že studio přinutili hru vydat a pak se divíme jejímu stavu. A jako ano - když jsem viděl co lidi vyváděli poté co hru naposledy odložili o blbých 21 dní. Avšak tím, že CDPR několikrát oznámilo data vydání hry si rovnou podřízlo větěv pod nohama. Vážně bych nechtěl vidět to jak by hra vypadala kdyby vážně vyšla už v tom dubnu. Kam se podělo to "Coming... when it's ready"?? Tahle hra rozhodně "ready" nebyla!
... When it's ready :(
Po tom všem co všechno za krásné hry ta konzole zvládla rozběhat je Cyberpunk 2077 prostě ostuda. Třeba zrovna právě jejich předešlá hra, od jejího vydání je to už skoro pět let (Zaklínač 3: Divoký hon), byla mistrovský kousek.
Každopádně další menší záplata Pro Cyberpunk 2077 by měla vyjít v následujících dnech. Nadále mají v plánu vypustit v průběhu ledna a února další dvě velké záplaty, které by měli hru posunout na úroveň finálního produktu jaký si zasloužíme. Svým způsobem jsme si za plnou cenu zaplatily za to, že můžeme hru betatestovat.
Jsem naštvaný a hru nemám náladu ani vůbec zapínat. Zároveň, ale ani nemám zájem o refund. Chtěl bych si prostě užít hru, která nám byla slíbena. Škoda, že ten svět působí skvěle zatím pouze na papíře. Vážně - vzít si ještě tak půl roku navíc, mohli jsem tu mít GOTY bez takovýchto problémů. Každopádně nám tedy nezbývá nic jiného než doufat. Já to prozatím zaříznu asi u Deus Ex.

Všechna použitá videa jsou z mé verze hrané na konzoli PS4. Použité obrázky jsou kominací PS4, PS5 a PC verzí. Článek je ale především cílen právě na PS4 verzi.

Ale abych pouze nenadával, na závěr přidávám i top screeny z PC verze v QHD rozlišení s RTX na medium.


Vypracoval:
ScarFace_V8 

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Vysvětlení a rozbor: Assassin’s Creed Odyssey – Zkáza Atlantidy

Spoilerový rozbor - Wonder Woman 1984