Rozbor a postřehy: Návrat do Silent Hill
Na následujících řádcích bych rád rozebral dostupný materiál prezentovaný na Silent Hill Transmission a skrze oficiální účty Konami. Článek bude obsahovat spoilery z druhé hry.
Návrat (do) Silent Hill
A opravdu na to došlo! Konami oficiálně oznámilo několik titulů ze světa Silent Hill kdy asi největším tahounem byl nejenom oznámený Remake druhého dílu, ale zároveň i návrat Francouzského režiséra Christophe Ganse na režisérskou stoličku pro nový připravovaný film.
Inspirovaný druhým herním dílem, převede své plné nadšení na filmová plátna v pokračování pojmenované jako Return to Silent Hill. Ten ačkoliv se zdá věrnější adaptací než jeho skvělý první počin z roku 2006, stále se bude v druhém herním díle primárně inspirovat nikoliv ho přímo adaptovat.
Můj pohled na Gansův počin z roku 2006 |
Návrat do Silent Hill
„Záhadný dopis volá Jamese Sunderlanda zpátky do Silent Hill, aby zde hledal svojí ztracenou lásku, Mary. Zpátky ve známém městě se střetává s děsivými situacemi ať už známými či novými a vyvstává otázka ohledně jeho zdravého rozumu.“
Ano, takto zní nástřel příběhu připravovaného filmu. A pár dní nazpátek jsme dostali i první pohled do zákulisí přípravy filmu. A jedna z prvních věcí co z videa praští do očí jsou kulisy. Tvůrci opět staví kulisy města, tak aby CGI bylo použité jen minimálně.
V první půlminutě dostáváme pohled na jeden z prvních záběrů Jamese (Jeremy Irvine) na veřejných záchodcích, kde začíná příběh druhé hry a ten je srovnám s vytvořeným záběrem z filmu. V následujícím záběru vychází ven na silnici, kde zaparkoval své auto. A už zde si můžeme všimnout dalšího určitého detailu.
A tím je možnost zasazení příběhu. Přestože příběh hry byl zasazen do průběhu první poloviny 90. let minulého století. Dle modelu ukázaného Mustangu, který se vyráběl v průběhu let 2005 až 2009 se dá usoudit, že se film může odehrávat od roku 2005 po současnost.
Scéna v polovině druhé minuty ukazuje moment předtím než se James poprvé setkává s prvním monstrem známé jako Lying Creature – je čas popadnout trubku a umlátit tu mrchu!
V dalších záběrech nám představují i práci s kamerou, která hodlá navodit věrné použití úhlů pohledu tak jak je známe ze hry – hlavně z cutscén.
Pak je tu pohled na nějakou velikou místnost s velkým stolem uprostřed. Dle dekorace na stěnách a děr působí jako místnost, kde ve hře došlo k souboji s Abstract Daddy, Angeliným otcem.
Co se týče samotných monster, těm opět propůjčují pohyby skuteční namaskovaní lidé disponující talenty, díky kterým postavám opět propůjčují ty typické, trhané a děsivé pohyby.
Spolupráci na filmu potvrdilo jedno velké jméno jež stojí za tím co tvoří ducha celé série Silent Hill. Nebudu už dlouho napínat – ano je to sám velký Akira Yamaoka. Známý svojí velice specifickou hudební tvorbou, která nikde ve světě nenašla obdoby.
Pozdější video od Konami vydané oficiálně skrze Xwitter rozšiřuje tyto scény v minutovém teaseru kde můžeme vidět další nové paralely se hrou.
Vidíme zde dopis od Mary volající Jamese zpátky do Silent Hill.
Nadále vedlejší stezku vedoucí do města přes hřbitov kde se ve hře James prvně setkává s Angelou Orosco.
Nadále vidíme scénu z tunelu kde James nachází rádio před prvním střetnutím s Lying Creature.
Bezdomovec ztvárněný Matteem Pasquinim – postava není známá ze hry. Není jasné jakou zde zastupovat roli.
První záběr na herečku Hannah Emily Anderson ztvárňující postavu Marie, která své předloze nedělá ostudu.
Scéna kde se James znovu setkává s Angelou. Zde se pravděpodobně bude jednat o jinou leč Angelou inspirovanou postavou. Pravděpodobně se bude jednat o postavu uvedenou jako Kaitlyn ztvárněná herečkou Eve Macklin. Setkávají se v místnosti se zrcadlem, kde si Angela k Jamesovi dává do úschovy kuchyňský nůž. Jestli tato scéna zůstane zachována uvidíme až ve výsledném filmu.
Nadále scéna u zdi kde se James setkává s Laurou (Evie Templeton) - mladá kamarádka Mary, se kterou se seznámila v nemocnici – Mary si ji skoro-osvojila.
Manekýn v obklopení insektů. Možná částečná inspirace prvky z třetí hry, kde jsme měli v jedné situaci smíchat dvě chemické složky pro jejich odpaření do okolí pro jejich otrávení. Rovněž možné, že to bude o něco málo obohacená scéna, kde James nachází manekýna v šatech Mary, ze které získá svítilnu.
Následuje přímo herní scéna kdy James vyhlíží skrze žebrování šatní skříně přímo na Pyramid Heada v jednom z pokojů.
Nějaké monstrum dávající se na útěk otevřeným kanálem pod vozidlem. Záběr není známý ze hry, ovšem mohlo by se jednat o jednoho z Lying Creature když ho srazíte k zemi.
Scéna z třetího patra hotelu kde se James natahuje skrze mříže pro klíč. Ten mu ovšem odkopne Laura, šlápne mu na ruku a vysměje se mu. Tady Laura vypadá, že je její postava brána více seriózně s vyhnutím se danému druhu japanismu.
Konfrontace s Pyramid Head přes mříže. Opět veliké děsivé monstrum jak má být.
Konfrontace se sestřičkami. Zdá se, že stejně jako v případě prvního filmu budou využité jen hromadně v jedné větší scéně než, že budou Jamese konfrontovat v otevřených oblastech jako tomu je ve hře.
Silent Hill 2 Remake
Ačkoliv jsem chtěl tento článek věnovat hlavně filmu, několik řádků si zde zaslouží i připravovaný herní Remake. Ten dostalo na starosti Polské studio Bloober Team stojící za tituly jako jsou třeba Layers of Fear, Observer, Blair Witch nebo The Medium.
Všechno to jsou poměrně povedené kousky. V případě hry The Medium byla nemálo cítit inspirace právě v Silent Hill a fakt, že pro soundtrack se jim povedlo zajistit takovou skladatelskou ikonu jakou je Akira Yamaoka a to i s podporou Mary Elizabeth McGlynn nebo Troye Bakera.
Ovšem v případě Silent Hill 2 Remaku jsem v ně neměl příliš velkou důvěru a první záběry z oznámení srazila má očekávání na nulu. Sakra – však Silent Hill má zůstat na domácí půdě přece! Nevěřím, že Konami ztratilo veškeré kvality pro zprostředkování kvalitního zážitku. I když tedy po strašném Short Message bych nějaké pochybnosti měl.
Mnoho hráčů by se bohatě spokojila kdyby vzali přesně tu hru z 2001, hodili jí do nového Enginu, upravili ovládání včetně pohledu třetí osoby, aby si i nováčci přišli na své a všichni by jim za něco takového utrhli ruce.
Přesto byl nově vydaný trailer oznamující datum vydání hry na 8. října 2024 a 13 minutový gameplay ze hry poměrně uspokojivý. Remake tedy nejde přesně 1:1 naproti originálu, ale přesto zachovává nějaké ty prvky z něho.
Takže menší shrnutí: Jamesovo pohyby působí docela prkenně a tuze - jakoby při vývoji neměli k dispozici MoCap. Ovšem přináší to s sebou ten správný pocit z originální hry a staví to do popředí fakt, že se jedná o Survival Horror.
Systém střelby je až nápadně podobný tomu z posledních Remaků her Resident Evil přesto snad na něm nebude vystavená celá hra. Útočit budeme převážně nablízko pomocí tupých či ostrých předmětů. Nově je zde i systém úhybu před útokem. Ten vypadá, že bude probíhat pomocí nenápadného QTE – tedy při správném načasování úhybu. V originální dvojce takováto mechanika chyběla a zde je to takové příjemné osvěžení hratelnosti. Tak snad nebude fungovat tak jako "nefungovala" v díle Homecoming.
Atmosféra města vypadá rovněž zajímavě. Nechybí ani neodmyslitelně se sérií spjatá mlha, ale vypadá ustupující a dává nám širší rozhled po okolí... Až moc!
Což mě přivádí k jednomu fan faktu: V sérii nikdy žádná mlha plánovaná nebyla. Ve skutečnosti byla vytvořena k zamaskování nízkého vykreslovacího výkonu konzole PlayStation 1. Se sérií je od té doby neodmyslitelně spjatá.
Ovšem co se tu dočkalo neblahé kritiky, byly modely postav. Původně se fanouškům nelíbil vzhled samotného Jamese Sunderlanda. A řekl bych, že na tom skutečně něco bylo. Postava vypadala výrazně starší než má být a ano, má mu být 29, ne 50. Ale toto volání studio naštěstí vyslyšelo.
Ovšem teď s vydáním nových videí studio opět přililo benzín do ohně když nám ukázali další dvě postavy – Marii a Angelu. Obě si totiž prošli výraznou změnou. S tím zošklivováním už to vývojáři začínají přehánět. Krom toho, že u Marie se kompletně vytratil význam vzhledu její postavy (pochopíte více z rozšíření Born from a Wish). Nehledě na to, že to vypadá, že prošla i změnou svého charakteru.
Ovšem kdo to asi nejvíce schytal byla již zmíněná postava Angely Orosco, která si prošla opravdu tou nejvýraznější změnou. Mnozí ji kritizují především, že se od originálu liší „robustnějšími“ tvary v obličeji. A jako něco na tom bude. Už někdo totiž zmínil, že vypadá jako David Duchovny s parukou… Ehm – teď už ho v ní prostě neodvidím. Modeři si na ní už stejně brousí zuby.
Jediný koho jsme zatím neměli šanci vidět je postava Eddieho. Ale co na něm by se dalo zkazit. Celý jeho charakter je prostoduchý a založený na „shamingu“ s ohledem hlavně na jeho obezitu. Úplně se bojím co s jeho charakterem udělají tady.
Poslední slova na závěr
Film a Remake se už nezastavitelně řítí k nám na naše média a přijde řada na další počiny z této série. V seznamu připravované tituly jako Silent Hill Townfall nebo ambiciózní titul Silent Hill f. Popřípadě kdyby Konami stejně jako Capcom spatřilo zářnou budoucnost v Remacích, Nezlobil bych se. Předělání by si rozhodně zasloužila první hra z roku 1999, která by se v současnosti dala označit za Abandonedware.
Já vám děkuji za pozornost a klidně se se svými názory svěřte v komentářích.
Komentáře
Okomentovat